Yjecka

Alla inlägg under april 2013

Av Jezzy Karlsson - 27 april 2013 11:00

Solen skiner, det är skönt väder, fåglarna kvittrar osv.
Bakade sockerkaka igår med lite kakao och kaffe i :)
Jätte gott! Till det serveras grön grädde!

Idag är det My's dag. Hon skulle blivit 8 år idag. Stor tjej!
Blir till att äta sockerkakan och grädden med Jessica, Bäkka och Emma idag när vi har lite paus i dansandet :)

Green day-låtar är ett måste! haha!
Är så glad att jag har er i det här läget! Att ni förstår varför jag blir lite kännslig och bakar tårta osv.
Ni hjälper mig verkligen när sorgen tar fart och allt känns som skit!

Det känns så himla bra att jag har er att vända mig till just denna dag <3 Tack <3



Ikväll ska jag sova över hos Jessica, får väl se vad kvällen bjuder på mer än provsminkningar inför dansens dag ;)

HAHA!


Nästa vecka ska jag spela på sista April här i långshyttan!
Ska bli kul! Ska även spela på brukets dag! Förhoppningsvis med en till!
Blir lite annorlunda att spela med en kille, då jag bara spelat med mina flickor :o

Men blir nog bra!

Den 11 Maj ska jag åka på lite äventyr också!
SPELA IN I STUDIOOOO!!!
Förhoppnings vis tar det mig lååååååångt härifrån ;) höhö!
Hoppas Emma kan följa med också ^^ Skulle vara fett nice att göra detta med dig!

Nu snart ska jag packa väskan, göra mig klar och laga mat för att sedan dra in till stan och dansa!


Over and out. PUNKT!.

Av Jezzy Karlsson - 22 april 2013 22:25

Helgen blev ju inte direkt som planerat.

Tåg som var försenade, inställda föreställingar, ingen som ville/kunde följa med mig.

Vissa ville ställa upp men kunde inte, andra bara sket i det.

Det kändes lite då som om man blev lämnad där i mörkret helt ensam.


Drog till stan och Musikens dag för att hjälpa kamraterna istället, vilket blev en helt okej kväll/natt.

Blev krogen och hotellet efter att man plockt ihop allt från konserten.

Var fett hungrig men fick en sockerkaks bit som tur var.. haha!

Sen kan man ju konstatera att dte finns då faan löjliga fjortisar som är över 25 med...

Det var väldigt omoget, jag tog illa upp (och överreagerade inombords..).

Jag fattar inte vad jag gjort dig?!

Jag menar, det du sa sårade mig rejält, och jag känner att min självförstroende sprack en aning.

Och jag kan inte fatta varför du, som vuxen männska, hackar ner på små flickor som om de vore leksaker...

Väx upp! Tom jag kunde be om ursäkt... (*****)


I alla fall, känner mig nere, vet inte om jag är allmänt trött, slut i kroppen..

Eller om det är vädret.. haha!

På lördag är det My's födelsedag!
Det firas lite halvt med dans och sen lite sockerkaka i pauserna.. Förhoppningsvis lite grädde i grön eller rosa färg/nyans..

Tänk vad tiden går fort!
Jag menar, du skulle fyllt 8 nu.. Undrar vad jag skulle köpt?
Får bli lite tända ljus osv när jag kommer hem efter dansen (:


Är på gång med helt nya texter, från ingenstans..

Vet dock inte om dom är sjungbara men det märks väl när jag tar fram gitarren!
Har ev. äntligen hittat en låt jag kan sjunga när jag åker till Ingesund för antagningsintervju!

Och det ska bli så jäkla trevligt att åka med farsan (hör å häpna!!!) dit!!
Ska bli kul å få lite "kvalitetstid" med han ;) hahah!
Tänka sig att han ställer upp att köra dit...!?

Borde sova, men vettefan varför jag inte kan..

Det är liksom som en förbannelse.. Är trött hela jäkla dagen, spelar ingen roll vad man gör så är man så trött att man somnar, sen på kvällen blir man skitpigg och har orken till vad fan som hlst...ÄVEN fast jag INTE somnar efter skolan.. så klaga inte på att jag råkade somna tio min idag xD thahahah..


Måste hinna planera in en träff med JohnJohn sen också! Flera år sedan vi träffades sist (och första gången xD)
Fett coolt att du har kvar täckningen jag ritade :o

Tror jag ska sätta upp din med!^^



Vad fan händer om jag kommer in? Om jag måste flytta?
DELA RUM med en helt ny männska.. Alla pratar värmländska (inget FEL på dt, men jag hinner inte med med att höra vad dom säger, och dom kommer mobba mig för mitt dalmål...), nejdå det gör dom inte men men men heheheh

Tänk om jag kommer in och det går.. skit dåligt, eller skit bra!!
Vad fan händer efter??
Vad.. jadu... hamnar väl på ngn nattklubb och spelar samma låtar varje kväll... höhöhhehehehhöhöhhä!!

lite oseriös måste man får vara ibland!

OOOOoohohooo!!!

trött, pigg, depp, glad.. varför måste man ha alla kännslor på en och samma gång??(som Gessle sjunger..)
För här kommer alla kännslorna på en å samma gång, här kommer alla kännslorna på en å samma gåhåhåhååång!


Lyssnar just nu på Eric clapton - Tears in heaven<3

Buhu<3

fin.


Fattar inte ens vad jag ska skriva om.. Får ju ändå inge svar av er som råkar läsa heller när jag frågar..

Men vad vill ni läsa?
Vad jag gör om dagarna?

hur jag mår?

Var lite seriösa och kom med förlsag.. och inget som bara tar ett inlägg utan som man kan bygga lite på!

Av Jezzy Karlsson - 20 april 2013 14:27

Var till Uppsala igår med Emma och spelade för barnen på Lekterapin på Akademiska :)
Det var väldigt uppskattat!
Mitt hjärta smälte totalt!
En kille kom in lite senare, och när vi sjöng "snickerboa" sken han upp som en sol och skrattade och sjöng med!
Halelujah med Leonard Choen blev en lyckad sång som tydligen betydde mer än vad vi väntat oss!
Och som tack fick vi ett påskägg fyllt med godis och två biobiljetter var!

Den lilla flickan som var farscinerad (stavs det så) över mina och Emmas piercings i ansiktet var underbar!
Vi lekte lite i "affären" med henne, och det var nog hennes lycka under dagen!
Kramar och massa hejdå avslutade våran lilla vistelse där :)

Kör igen snart då!

Morgonen mörjade bra! Lite regn bara men inte mycket.

Dock blev det vänta i Sala på en *** buss då tågen inte gick till Uppsala!
Förseningar, väntan osv gjorde inte dagen bättre :/
Men den var ändå lyckad!
En sak jag lärt mig är att jag måste sluta säga "Det fattas bara att..."


Nu snart ska jag, mamma, conny och Johanna äta lite grillat hos grannen!
Efter det blir det MUSIKENS DAG i hedemora! Får väl se om mina kamrater behöver hjälp ^^

Over and out!

Puss!

Av Jezzy Karlsson - 17 april 2013 18:20

packat färdigt typ.. hoppas på att dagen tar slut någon gång!
Ska på antagningsintervju den 8 Maj i Ingesund. yey!


Over and out, pallar inge mer idag!














































Kim

Av Jezzy Karlsson - 17 april 2013 09:18

Första lektionen inställd, så sitter nere på Estet och chattar på facebook!
Kollade igenom lite bloggar och tyckte det var dax att jag också skriver lite :)

Kim tyckte jag skulle skriva om honom, så får göra det då...


Vi träffades för.. lite mer än ett år sedan, på en fest. Någonstans i/Utanför Fagersta. (nej, inte en aning, jag satt brevid i bilen och tänkte inte på vart vi åkte!!!)
Efter några timmar i soffan osv osv gick jag och min kusin ut för att röka, och vi kunde INTE fatta att Kim var så himla liiiiten ;) Lång, jaja, men så ung! ush ja! "Nej, fram med leg!" ... Vi trodde inte på hans ålder då heller..

Gör det fortfarande inte ^^ ehe..


Sen då? asså, ja typ.. vi sa väl hejdå på morgonen eller något sådant, sen har vi haft kontakt på fb (av alla ställen) höhö!

Vi sås sist för några veckor sen, i tio min. döhöhö...

Jäkla lång unge du är!


*Men, Kim är väldigt rolig, och RANDOM. Och jag anser att han är en jäkligt bra vän att ha!
Han sprider glädje för det mesta, och han har bra humor!

*Ibland är du lite sur, men på något vis så skrattar du ändå och skämtar!
Du är en person man kan prata med om vad som, du är trygg i dig själv. :)

*Du är en vän värd att behålla väldigt länge :)

Over and out!


Nu ska jag snart dra på lektion, och hoppas på att dagen blir bra!

Hörs!<3 

Av Jezzy Karlsson - 15 april 2013 18:33

Tar en paus från städandet och äter en isglass och surfar :)

Hör musiken uppifrån rummet.... "Ner, ner, ner, ner för backen ner..."

hehe, aah jag poppar på för fullt när jag är ensam hemma, speciellt gamla låtar (A)


Måndag idag (som ni alla kanske vet, hehe) och vaknade såklart inte av larmet, vaknade dock i god tid ^^

Nu snart ska jag städa klart rummet, diska lite, äta och fixa tvätten. Heheheeee, råkade bli lite mycket (A)
Förlåt mamma (K)


Hoppas alla haft en bra dag! För det har jag haft :)

Pusselipuss!


Ingen bild idag! Kanske ikväll eller i mörö <3

Av Jezzy Karlsson - 14 april 2013 20:46

Japp, snart slut på helgen, som bjudit på god mat, trevligt sällskap, häst-kramisar, bastu, cider och grillning :D
en helt underbar helg med Sandra ^^
Vi åkte över till Martina, och shit vad glad jag är över att jag fick pyssla om ena hästen som står där!
UNDERBART! Behövdes verkligen!

Har till och med hunnit med lite plugg, inte mycket kvar nu ju! Duktig jag är :)

Dock känner jag mig lite nere atm..
Saknar Simon, Saknar Mysan.. och.. saknar pappa..
Känns lite som om han inte ville att jag skulle dit?? Hur tänker han o.O skit samma!

På Fredag blir det Uppsala med Emma för att spela på lekterapin på Akademiska :D
Blir att spela där, åke hem med tåget till stan, träffa Sandra, sedan färga håret duscha osv osv. Och ¨på Lördag bliré Black Veil Brides! ;DFett nicee!

Det är mycket bra i mitt liv just nu, men ändå kan jag känna den här kännslan av att någonting inte är bra, eller jag vet inte... Jag saknar närhet. Den där närheten av att någon somnar och vaknar upp brevid mig. Den där tryggheten bara av att ha någon nära. Den där kramen, som betyder lite mer, den där kyssen som tar bort allt det onda.

Kännslan av att någon är där, för dig, och just den där kärleken som inte kan ges av vännerna.. På något vis känns allt tomt inom mig.  >>längtar tills vi ses, så jag får krama om dig, känna mig trygg och känna dina armar om mig igen...<<

Tiden går extremt fort, och man försöker hinna med allt.

Tror jag gör det i alla fall :3

Kom dock inte in i Piteå som jag hoppats.. Hoppas på att man kommer in i Ingesund!
Gör jag inte det får man väl söka jobb då! ush! haha :3


Just nu njuter jag av en macka och lite jouice (eller hur man nu stavar det..)

Ska försöka blogga mer så det inte blir vääärldens längsta inlägg varenda gång! Plus att mycket fattas när man skriver ibland..

Ska bli bättre! hahahhhahah!

Hoppas på en bra måndag i morgon! Puss



Bjuder på denna bild på mig! (nej jag har inte glasögon ;) )
 

Av Jezzy Karlsson - 9 april 2013 13:11

Det räcker inte med att man ska vara sjuk med feber, halsont och sånt, mensvärk ska man ha också...

Har dock varit duktig och sökt ännu en skola, i Ingesund :)

Ska skicka in fler ansökningar idag tror jag ^^

I morgon hoppas jag att man kan ta sig upp till skolan, och sedan övningsköra när man kommer hem (:
Körkort innan P&L är ett måste ;D hahaah!


Den senaste veckan har varit jobbigt, tycker jag.

Ett helt okej lov, jo. Men jag saknar My så grymt mycket.

Fyra år har gått, tiden går så fort!
Men  det är tomt....


Men man får tänka positivt och jag kan ju säga att vore det inte för dig My så hade jag aldrig köpt en gitarr, börjat spela, börjat sjunga eller över huvudtaget inte valt Estet och träffat de underbara vännerna jag har.

Och jag hade nog aldrig vågat söka skola utanför dalarna!

Hoppas nu bara att man kommer in! Annars får jag lite panik :3 hehe!

Nu ska jag försöka trycka i mig något att äta, sen blir det soffläge!


Kram!

Jag är Jezzy, är 18 år gammal och bor i Dalarna.

Går på estetiska programet Estet-Musik.

På min blogg skriver jag om mitt liv. Hur mina minnen pendlar från tiden då min lillasyster levde och tiden efter. Jag skriver också väldigt mycket om min framgång inom musiken, om skivan och allt runt omkring. Kommer även skriva om min stil, varför jag klär mig som jag gör, och lägga ut tips om hur man kan örbättra sitt självförtroende genom att känna sig fin!

 

Och så klart skriver jag om mina intressen, min vänner och min familj, som betyder så himla mycket för mig!

Ha en trevlig läsning!
Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards