Yjecka

Alla inlägg under februari 2013

Av Jezzy Karlsson - 25 februari 2013 23:22

Jaaaah... Upptäckte (efter kanske typ fem år??) att jag hade fem unika följare på min Ec-blogg, som jag ALDRIG gjort et in lägg i/på,,, förens idag xD hahaha! bra där Jezzy...

Har fått in ca 3000 för skivorna! :D
sålde en idag, fick signera till och med xD ^^
Var o hälsade på på lekterapin i Falun innan blodgivningen ^^
Träffade lite kända ansikten! var jätte kul!

Sen lämnade jag blod, för första gången ^^ Fick en nål (brosch) som tack :3

I morgon blir det en liten tripp med tjejjorna!
Ska prova lite balkläder ;D
Och så ska present till Angelica inhandlas^^
Stor kicka hon komma bli xD

Nejmen.. För övrigt ska jag träffa Alex på Onsdag :D FINALLY!

Och nuuu ska jag sova så jag inte missar bussen i morgon xD hahah!

The typicallllll... nej sluta!

Godnatt era drakar! Take care! <3

 
Bjussar på en lite äldre bild... fast ser ut ganska exakt såhär nu också :)

Av Jezzy Karlsson - 17 februari 2013 23:09


Dagens låt: I Miss You - Blink 182




Måste bara säga, säga, att jag saknar dig så grymt mycket...
Det känns så konstigt att aldrig mera se dig..
Du försvann, så snabbt.
Jag ville ha hela livet med dig vid min sida.
Men jag fick inte det.
Varför ska cancer existera?


Och varför ska människor och djur drabbas av det?


I Fredags var jag i Falun.
Barncancer fonden hade mannifestation..
Och dom hade dom där fyra stolarna i snön.
Det var folk, saker såldes.
Men det ända jag såg, var den där fjärde stolen. Tom.
Det högg till i min själ, inom mig, i mitt hjärta. E


En tår föll ner över kinden och landade i snön.

Men jag fällde inte denna tår endast för dig.
Utan för alla de andra barnen som inte orkat kämpa.
Jag mindes den lilla killen på samma avdelning.
Han fick inte heller komma hem.
Samma vecka, tror jag det var.


Försvann han också in i ljuset.
Tillsammans med alla andra barn, ungdomar och vuxna.

Tänk att en stol, som kom att bli en sådan stor symbol.
Kan väcka så starka kännslor.
Jag skakade inombords.
Jag är förbannad!
Skitarg!
Jag gråter oftare nu, än innan.
Varför vet jag inte.


Men det känns som om vissa bara blir utvalda föra att få all skit.


För mig räckte det med början.
Slutet var så jäkla dåligt.


Som i en film där början är magisk,
Sen dör en nästan huvudperson, man blir skitarg! Ellerhur?
Och sen tycker man att filmen blir bättre för det visade sig att den personen var "the bad guy"..
Och i slutet dör den där huvudpersonen, som man tycker så mycket om.
Och det kommer plötsligt... "Jaha...?". "Vadfan?? xD" "asså?..."

Det bara... slutar.. liksom...

----------------
Sen saknar jag min gammelmormor.. jätte mycket!
Minns fortfarande hur jag söger till mamma i bilen "mamma... känner du inte hur det luktar kaffe?"
"Nej?" Svarar mamma.. men efter en stnd kolla hon på mig och ler.. "det är mormor Anna".
Sen lyser himlen upp, och ett vackert grönt norrsken skiner över oss..

--------------
Och medans man ändå håller på, så saknar jag pappa...
Vart har du tagit vägen?
Du har liksom försvunnit ur mitt liv på något vis.
Du vet inte ens om att jag är klar med skivan, att jag ska stå på scen snart.
Att det går bra för mig i skolan.
Att jag har färgat håret och att jag snart ska tatuera mig.


Att jag ska lämna blod och hoppas på att rädda någons liv.

Vart tog min pappa vägen, som lyfte upp mig mot taket, vnde mig upp och ner så jag kunde "gå" på taket?
MIN pappa som ringde hem och frågade om jag skulle komma i helgen.
Den pappan som tog med mig och mina syskon påsemester.
Och vart är den pappan som man kan ringa när pengarna är slut, morsan grinig och absolut inte tänker ge bort en hundring för att jag ska ut med vännerna?

-----------

Det börjar närma sig konserten nu!
Inte långt kvar förfan!
Och jag har redan fått ihop 2600 kr på skivorna, och fler är på väg att bli sålda!
Är så grymt nööööjd!!


I morgon ska jag och Emma öva inför både konserten och spelningen i Uppsala på lektarpin!
Ska bli kul å komma dit igen, tredje året i rad! :D
Hoppas jag kan komma tillbaka nästa år!




I morgon ska jag även söka skola när jag kommer hem, i veckan ska jag skriva in mig på körskolan och arbetsförmedlingen, ifall man inte kommer in på skola ;)






Har även införskaffat mig nya jeans, rosa/röda leopardmönstrade! Asnice!

Nu ska jag försöka sova så man kommer upp i morgon :)

Cya!

"En förlust gör oss bara starkare!<3"

 

 
Avslutar med denna bild... <3 miss you<3

Av Jezzy Karlsson - 3 februari 2013 23:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Jag är Jezzy, är 18 år gammal och bor i Dalarna.

Går på estetiska programet Estet-Musik.

På min blogg skriver jag om mitt liv. Hur mina minnen pendlar från tiden då min lillasyster levde och tiden efter. Jag skriver också väldigt mycket om min framgång inom musiken, om skivan och allt runt omkring. Kommer även skriva om min stil, varför jag klär mig som jag gör, och lägga ut tips om hur man kan örbättra sitt självförtroende genom att känna sig fin!

 

Och så klart skriver jag om mina intressen, min vänner och min familj, som betyder så himla mycket för mig!

Ha en trevlig läsning!
Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards